Pages

Friday, October 31, 2014

Celebrando Nuestra Cultura

Saludos! Feliz viernes a todos y Happy Halloween, para los que lo celebran.

Esta noche siempre la pasábamos en casa de mi suegra porque era su cumpleaños. Por muchos años yo decía que mi suegra era una bruja y lo decía con toda picardía, respeto y mucho cariño. La familia se reunía en su casa para cantarle Feliz Cumpleaños, los niños disfrazados pero no salían al famoso "Trick or Treat". Hacen 16 años, esta misma noche nació mi primer nieto, ahora tenía un brujito también, jejeje. Mi suegra era feliz con su biznieto que tenía el mismo cumpleaños y ellos tenían una relación muy especial. Ya mi suegra pasó a mejor vida y estoy segura que desde el cielo ella vela por ese biznieto tan querido. Le deseo a mi nieto, Charlie, salud, felicidad y bendiciones, que continue siendo un buen hijo, hombre de fe y ciudadano concienzudo.

Since living in Puerto Rico, we would go to my mom-in-law's house on Halloween, because it was her birthday. I used to lovingly joke that my mom-in-law was a witch (we had a great relationship). The family would get together to sing Happy Birthday and her grand kids would have their costumes, but they didn't go out to trick or treat. Sixteen years ago, on a night like tonight, my first grandson was born, so now I had my very own wizard, LOL! My mom-in-law was super happy to have a great grandson with the same birthday and they had a special relationship. She's gone now and I'm sure that from heaven she watches over her special great grandson. I wish my grandson, Charlie, health, happiness and blessings so that he may continue being a good son, a man of faith and a conscientious citizen.

La tarjeta que les tengo hoy es mi participación del Sketch #40 de Latina Crafter. Estoy tan contenta que hicieron unos sellos alusivos a nuestra cultura que rápidamente los ordené. Estos jibaritos están preciosos, gracias Diana por ellos.

Today's card will be entered in Latina Crafter's Sketch #40. I'm so happy she has created stamps that portray our culture. Jíbaro is a term used to refer to mountain people, who lived "in-land" in the heart of the island, and are the backbone of the Puerto Rican culture.

He aquí mi jibarita. Verdad que es bella! Me trae muy bonitos recuerdos de cuando mi hija se vestía así para la Noche Puertorriqueña del colegio. 

This is the traditional dress of a jibarita. Isn't she lovely! It brings back memories of my daughter dressing like this for Puerto Rican Night in the school play.

¡Qué lindo jibarito! Mi hijo llegó a vestirse así para las distintas actividades. 




Gracias por darse la vuelta, será hasta la próxima. 
Thanks for stopping by, until next time.












5 comments:

  1. I love your cards and also loved reading about how special a relationship you had with your mother-in-law and how you now have also a grandson born on the same day. I am sure his birth was a special thing for his great grandmother indeed to share a birthday and enjoy an even special celebration other than Halloween.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Verna for your sweet words. I enjoyed making these cards and writing about my mother-in-law and my grandson. They are both so special to me.

      Delete
  2. Hola Sylvia!!! Es una entrada muy emotiva y a la vez tan agradable, que leerla es imaginar cada una de las cosas que nos cuentas con tanto cariño. Tus interpretaciones, bellas!!!! Gracias por compartir con nosotras todo tu talento y por participar con todo este entusiasmo en nuestro Sketch No 40 del mes de Octubre de Latina Crafter!!! Saludos!!!

    ReplyDelete
  3. Gracias Patry por dejarme tanto cariño, lo agradezco de todo corazon. Me encantaron estos jibaritos y hacer el sketch con la jibarita me hizo tan feliz.

    ReplyDelete
  4. Q viva nuestra cultura puertorriqueña!!!

    ReplyDelete

I would love to read your comments. Thanks for taking the time to leave one.