Pages

Sunday, July 28, 2013

Navidad en Julio / Christmas in July

Hoy les traigo mi primer tutorial. Ya se acaba el mes de julio y todo apunta a comenzar las manualidades de Navidad. Cuando mis hijos eran pequeños comencé la tradición de hacer las decoraciones para el árbol de Navidad. Con papel de construcción, tijeras, pega y brillo hacían "snowflakes", arbolitos, muñecos de "nieve", etc. Luego, según iban creciendo, me dejaban a mi todo el invento de confeccionar las decoraciones. Hasta el día de hoy, casi todas las decoraciones de nuestro árbol es hecho en casa. Este año voy añadir estas bolitas de Navidad. Encontré este video en YouTube video. Yo hice una para mi nieto Adrián José para su primera Navidad.  Mi esposo le gustó tanto, que me pidió le hiciera uno con los Yankees. Aquí les tengo el tutorial en PDF. También incluyo el archivo del programa de Silhouette Studio para cortar los círculos.  Espero les guste.  
Today I bring you my first tutorial. The month of July is almost over and everyone is already starting their Christmas projects. When my children were small, we started the tradition of making our decorations for our Christmas tree.  With construction paper, scissors, glue and glitter, we would make snowflakes, trees, snowmen, etc.  As they got older, they left it up to me. To this day, pretty much everything we put on our Christmas tree is handmade. I found this YouTube video to make these cute Christmas balls. I made one for my grandson's first Christmas. My husband liked it so much he asked me to make him one featuring his New York Yankees.  Here is the PDF file with the instructions, and here is the Studio cut file.  I hope you like it.


Sylvia

3 comments:

  1. Hola Sylvia, muchas gracias por traernos este tutorial y este lindo adorno. Es el tiempo ideal para ir programando la decoración que queremos complementar para nuestra navidad. Gracias y que sigas disfrutando del arte del Scrap!!!!

    ReplyDelete
  2. I love the layout of your blog and what a beautiful ornament you created. I am afraid my Spanish is very poor so I could not understand much of what was said, but I got the idea. I wish you much success on your blog and hope it opens doors to being on a design team. You are much braver than I in the fact I don't have a blog. I have been sort of intimidated and to tell the truth, I spend way too much time on the computer as it is. I best stick with just making my cards. Thanks for sharing your talents.

    ReplyDelete
  3. Sylvia, gracias por tu visita a mi blog. Ya le di la vuelta al tuyo y es hermoso todo lo que vi.

    ReplyDelete

I would love to read your comments. Thanks for taking the time to leave one.